Ilkivaltaa Runtelin laavulla 4.-5.10.2018
Talviuinnin SM-kisat 2020 Joensuussa, menestynyt Haukiputaan ladun joukkue. Viesti uitu. Vasemmalta Maarit Kestilä, Arto Kivimäki, Maarit Sihvonen ja Vesa Keränen.

Talviuinnin SM-kisat Joensuussa 2020

Talviuinnin SM-kisoihin Joensuuhun matkasi Haukiputaalta joukkue uuden jäsenensä Olympiauimari Maarit Sihvosen kanssa. Joukkueen voimavalmentaja Arto Kivimäki oli mennyt kisapaikalle jo ennakkoon mittailemaan laitureita, tuulen suuntia ja veden kirkkautta. Lämpötilallahan ei ole enää merkitystä, vesi tuntuu vuosi vuodelta lämpöisemmältä. Vuosien harjoittelu on tuonut rutiinia ja poikamainen hötkyily on jäänyt vähemmälle. Vaatteiden riisuminen käy jo rivakasti kun käsky käy!

Joukkuetta oli valmisteltu Vuokatin testilaboratoriossa kuntotestien ja verikokeiden avulla. Kuntosalilla oli tehty nopeusvoimaharjoittelua ja kanihyppelyitä!

Perjantaina oli 50m pitkänmatkan kilpailu. Maarit Kestilä uhrattiin altaaseen muiden kannustaessa hurjasti, tuloksena uusi ennätys ja toinen sija! Hieno alku viikonlopulle!

Lauantaina uitiin perinteiset 25m rintauinnin lähdöt. Maarit Sihvonen 6., Maarit Kestilä pronssia, Vesa Keränen 8. ja Arto Kivimäki 16.

Sunnuntaina aamulla ohjelmassa oli 25m vapaauinti. Maarit Kestilä pronssia, Vesa Keränen 10. ja Arto Kivimäki 5.

Taru Poutiainen Oulun Talviuimareista voitti viikonlopun aikana hienosti 3 kultaa.

Viestin starttiin valmistauduttiin huolellisella scouttauksella ja tuntuma oli 1.40 ajan mahdollisuuteen ja myötätuulessa kenties pronssimitaliin. Olympiauimarimme Maarit antoi kuumia vinkkejä miten ajoista viilataan kymmenyksiä pois eikä onnistuta pilaamaan viestiä hylkäyksellä kuten joillekin joukkueille joka vuosi käy. Olimme valmiita menestykseen! Uintijärjestys oli tarkkaan mietitty, Maarit Kestilä, Arto Kivimäki, Maarit Sihvonen ja Vesa Keränen. Maarit K. aloitti vahvasti tuoden viestin Artolle kärjessä. Vesa komensi Arton hyvissä ajoin veteen virittämään jousimaista starttiasentoa portaille. Päätyyn kosketus ja sitten vasta osuudelle Maarit Sihvosta kohti jättäen joka toisen hengityksen väliin kiihdyttäen liitoon. Ylösnoustua oli huikeata nähdä joukkueemme johtavan starttiamme! Vesa tuli ankkurina todella nopeasti maaliin ja voitimme erämme! Aivan mahtavaa! Olimme jo kävelemässä hotellille saunaan kohti kotimatkaa kun katsoimme puhelimesta tuloksia. Haukiputaan Ladun joukkue on sijalla 2 ajalla 1.37!!! Ansaitut hopeamitalit kaulaan ja kotimatkalle. Hoppee ei ole häppee, Artolle ja Vesalle ensimmäiset talviuintimitalit viidensistä kilpailuista lämmittävät erityisesti, tästä riittää treenimotivaatiota pitkäksi aikaa meille kaikille.

Talviunnin harjoittelumahdollisuuksien parantaminen Haukiputaalle olisi toiveissa, esimerkiksi Iissä nämäkin asiat ovat paljon paremmalla tolalla. Joensuussa pitkään kehittynyt talviuintitoiminta on jo parintuhannen aktiivijäsenen säännöllinen harrastus jonka vaikutukset lienevät pitkässä juoksussa mitattavissa myös kansanterveydessä niin fyysisellä, mentaalisella kuin taloudellisellakin mittareilla.

Arto Kivimäki

Vuoden 2023 tapahtumat

Syksyn tapahtumat

Retki yhteistyössä Puttaan Marttojen kanssa sienten keräämisen merkeissä, mukana on sienineuvoja, Asemakylän Myllysaaren laavulla su 10.9. klo 12

Toteutui. Osallistui kolmekymmentä.

Runtelin laavun puutalkoot ke 13.9. klo 10.00 laavulla

Toteutui. Osallistui seitsemän.

Syksyinen sauvakävely Purjekariin la 30.09. klo 11.30.

Toteutui. Osallistui kuusi

Haukiputaan Latu ry:n sääntömääräinen syyskokous ke 25.10. klo 18.00 Haukiputaan asukastuvalla, Jokelantie 1 L 1, virvoketarjoilua.

Toteutui. Osallistui neljä.

Jäsenillemme joulukahvit Haukiputaan asukastuvalla Jokelantie 1 L 1 pe 08.12. klo 18.00 – 19.30.

Toteutui. Osallistui viisi.

Kevään tapahtumat

Hiihtelyä Tervareitillä su 26.2. klo 10.00 Lapinkävijät Owlan kanssa

Sankivaaran Golf-kentän P-paikalta hiihdämme Pilpaselän laavun kautta Pilpajärven laavulle. Ota mukaan evästä ja nuotiomakkaraa. Kysy Hannulta.

Toteutui. Osallistui kolme.

Hiihtelyä Martimoaavalla la 4.3. klo 9.30 Lapinkävijät Owlan kanssa

Toteutui. Osallistui yhdeksän.

Laturetki Runtelin laavulle su 26.03. klo 11.00 Lähtö Länsikehän P-paikalta (entinen Annalankankaan P-paikka). Laavulla tarjoilua.

Toteutui. Osallistui neljä.

Haukiputaan Latu ry:n kevätkokous ke 29.03. klo 18.00 Länsituulen päiväkodin yhteisöllisellä laavulla

Toteutui. Osallistui neljä.

Laavuhartaus to 11.05. klo 18.00 Asemakylän Myllysaaren laavulla yhteistyössä Haukiputaan seurakunnan kanssa. Rippikoululaiset saavat suoritusmerkinnän.

Toteutui. Osallistui kolmekymmentä kuusi.

Runtelin laavun puutalkoot la 13.05. klo 10.00 alkaen laavulla

Toteutui. Osallistui viisi.

Haastesauvakävely Runtelin laavulle ti 23.05. klo 18.00

Vuoden 2022 tapahtumat

Syksyn tapahtumat.

Retki yhteistyössä Puttaan Marttojen kanssa sienten keräämisen merkeissä, mukana oli sienineuvoja, Runtelin laavulla la 10.9. klo 12, laavulla tarjoilua, omat eväät mukaan.

Toteutui. Osallistui 22.

Syksyinen sauvakävely Runtelin laavulle su 09.10. klo 12. Lähtö Länsikehän P-paikalta (Entinen Annalankaan P-pailla). Laavulla tarjoilua.

Toteutui. Osallistui 3.

Runtelin laavun puutalkoot la 15.10. klo 10 laavulla, laavulla tarjoilua.

Toteutui. Osallistui 10.

Haukiputaan Latu ry:n sääntömääräinen syyskokous ti 25.10. klo 18.30 Haukiputaan asukastuvalla, Jokelantie 1 L 1, virvoketarjoilua. Tervetuloa!

Toteutui. Osallistui 4.

Jäsenillemme joulukahvit Haukiputaan asukastuvalla Jokelantie 1 L 1 pe 09.12. klo 18-19.30. Tervetuloa.

Toteutui. Osallistui 5.

Kevään tapahtumat

Lunta on mukavasti. Hiihtäminen onnistuu hienosti. Vierailkaa Runtelin laavulla makkaran paistossa tai nokipannukahaveilla.

Olette tervetulleet tapahtumiimme.

Hiihtelyä Tervareitillä. Kansallinen hiihtopäivä la 29.1.2022 klo 10, Sankivaaran Golf-kentän P-paikalta hiihdämme Pilpaselän laavun kautta Pilpajärven laavulle. Ota mukaan evästä ja nuotiomakkaraa. Kysy Hannulta

Toteutui ja osallistui 5.

Haukipudas-hiihto su 20.2. klo 12 -> PERUTTU

Lasten Haukipudas-hiihto la 19.2. klo 11.30 Torpanmäellä.

Toteutui ja 150 lasta oli hiihtämässä.

haukipudashiito.fi

Laturetki Runtelin laavulle su 02.04. klo 11.00 Lähtö Länsikehän P-paikalta (entinen Annalankankaan P-paikka). Laavulla tarjoilua.

Toteutui. Osallistui 6.

Haukiputaan Latu ry:n kevätkokous ke 13.04. klo 18.30 Haukiputaan asukastuvalla, Jokelantie 1 L 1, kahvitarjoilu TERVETULOA!

Runtelin laavun puutalkoot la 23.04. klo 10.00 alkaen laavulla, virvoketarjoilu

Toteutui. Osallistui 4.

Laavuhartaus to 12.05. klo 18.00 Asemakylän Myllysaaren laavulla yhteistyössä Haukiputaan seurakunnan kanssa. Rippikoululaiset saavat suoritusmerkinnän. Makkara- ja mehutarjoilu.

Paikalla oli 4 ja pappi.

Haastesauvakävely Runtelin laavulle la 14.05. klo 11.00

Haastamme haukiputaalaisia yhdistyksiä mukaan virkistävään tapahtumaan. Lähtö Länsikehän P-paikalta (entinen Annalankankaan P-paikka). Laavulla tarjoilua.

Toteutui. Osallistui 2.

Vuoden 2021 tapahtumat

Syksyn 2021 tapahtumat

Retki yhteistyössä Puttaan Marttojen kanssa sienten keräämisen ja marjojen että omenien säilömisen merkeissä lapset mukaan Runtelin laavulla la 4.9. klo 12, laavulla tarjoilua, omat eväät mukaan.

Toteutui ja osallistui 26 aikuista ja 3 lasta.

Syksyinen sauvakävely Runtelin laavulle la 11.9. klo 12.00 (KKI-tapahtuma). Lähtö Länsikehän P-paikalta (entinen Annalankankaan P-paikka). Laavulla tarjoilua.

Toteutui ja osallistui 5 aikuista ja 2 lasta.

Haukiputaan Latu ry:n sääntömääräinen syyskokous ke 13.10. klo 18.30 Haukiputaan asukastuvalla, Jokelantie 1 L 1, virvoketarjoilua. Tervetuloa!

Toteutui ja osallistui 5.

Runtelin laavun puutalkoot la 16.10. klo 10.00 laavulla. laavulla tarjoilua

Toteutui ja osallistui 9.

Jäsenillemme joulukahvit Haukiputaan asukastuvalla Jokelantie 1 L 1 pe 10.12. klo 18.00 – 19.30. Tervetuloa!

Toteutui ja osallistui 6.

Kevään 2021 tapahtumat

Lunta ja pakkasta tuli tammikuun alussa. Hiihtäminen on onnistunut hienosti. Korona on lisännyt luonnossa liikkuvia. Vierailkaa Runtelin laavulla makkaran paistossa tai nokipannukahaveilla.

Haukipudashiihto 2021 on PERUTTU

haukipudashiito.fi

Laturetki Runtelin laavulle su 28.03. klo 11.00 Lähtö Länsikehän P-paikalta (entinen Annalankankaan P-paikka). Laavulla tarjoilua.

Tapahtuma peruuntui vesisateen takia.

Haukiputaan Latu ry:n kevätkokous ti 13.04. klo 18.30 Haukiputaan asukastuvalla, Jokelantie 1 L 1, kahvitarjoilu TERVETULOA!

Toteutui ja kokouksessa oli viisi osallistujaa.

Runtelin laavun puutalkoot la 08.05. klo 10.00 alkaen laavulla, virvoketarjoilu

Toteutui. Talkoissa oli seitsemän osallistujaa.

Haastesauvakävely Runtelin laavulle la 15.05. klo 11.00

Toteutui ja osallistujia oli kolme.

Laavuhartaus ti 18.05. klo 18.00 Asemakylän Myllysaaren laavulla yhteistyössä Haukiputaan seurakunnan kanssa. Rippikoululaiset saavat suoritusmerkinnän. PERUTTU koronarajoitusten takia.

Makkara- ja mehutarjoilu.

Vuoden 2020 tapahtumat

Syksyn 2020 tapahtumat

Hyvää alkavaa syksyä jokaiselle latulaiselle!

Kesämme on säiden osalta ollut hyvä. Hillakesä oli erinomainen. Puolukanpoiminta on käynnissä. Marjapoimintakin kostuttaa paidan helposti. Vierailkaa Runtelin laavulla makkaran paistossa tai nokipannukahaveilla. Pidetään laavustamme huolta yhdessä.

Runtelin laavun puutalkoot la 26.9. klo 10.00 laavulla, kysy Hannulta

Toteutui ja mukana oli 9 henkilöä.

Syksyinen sauvakävely Runtelin laavulle su 27.9. klo 12.00 (KKI-tapahtuma). Lähtö Länsikehän P-paikalta (entinen Annalankankaan P-paikka). Laavulla tarjoilua.

Ei toteutunut vesisateen vuoksi.

Haukiputaan Latu ry:n sääntömääräinen kevät- ja syyskokous to 15.10. klo 17.30 Haukiputaan asukastuvalla, Jokelantie 1 L 1, virvoketarjoilua

Toteutui ja mukana oli 5 henkilöä.

Jäsenillemme joulukahvit Haukiputaan asukastuvalla Jokelantie 1 L 1 pe 11.12. 19.30 – 21.00, tervetuloa

Ei toteutunut Oulun kokoontumisrajoitusten takia.

Kevään 2020 tapahtumat

Lunta tuli lokakuun lopulla mutta sitten on seilattu 0-asteen molemmin puolin. Viime aikoina on jo ollut paremmin. Onneksi ilmastonmuutos ei vaikuta päivän pituuteen sillä päivä pitenee päivä päivältä. Vierailkaa Runtelin laavulla makkaran paistossa tai nokipannukahaveilla.

Haukipudashiihto 2020 on PERUTTU

Lasten Haukipudashiihto la 15.02. klo 11.00 Torpanmäellä Tapahtumasta tiedotetaan tarkemmin Haukipudashiihdon sivulla

www.haukipudashiihto.fi

Lasten Haukipudashiihto toteutui, lapsi oli hiihtämässä n. 100. Perhehiihtoon osallistui 11 joukkuetta.

Hiihtelyä Tervareitillä su 23.02. lähtö klo 10.00 Sankivaarasta, mukaan omat eväät, yhteistyössä Lapinkävijät Owlan kanssa.

Tapahtuma peruuntui huonojen lumiolosuhteiden takia.

Kuutamohiihto Ii:ssä pe 13.03. klo 19.00 alkaen paikkana Oijärventie 1091, Yli-Olhava, tarjolla makkaraa, arvontaa, järjestäjä Yli-Olhavan maamiesseura ry HUOM: Täysikuu

Toteutui.

Laavuhartaus to 19.03. klo 18.00 Asemakylän Myllysaaren laavulla yhteistyössä Haukiputaan seurakunnan kanssa. Rakennamme samalla kaksi lumiukkoa. Ota hyvät kinttaat tai hanskat mukaan. Rippikoululaiset saavat suoritusmerkinnän.

Makkara- ja mehutarjoilu.

Koronatilanteen takia tilaisuus peruuntui.

Hiihtelyä Simon Martimoaavalla la 21.03. lähtö klo 09.00 kimppakyydeillä, mukaan omat eväät, yhteistyössä Lapinkävijät Owlan kanssa, ilmoittaudu Hannulle 18.03. mennessä.

Hiihto toteutettiin yksityistilaisuutena. Mukana oli 7 henkilöä.

Haukiputaan Latu ry:n kevätkokous ti 24.03. klo 18.30 Haukiputaan asukastuvalla, Jokelantie 1 L 1, kahvitarjoilu TERVETULOA!

Kevätkokous on siirrety myöhempään ajankohtaan koronaviruksen takia.

Laturetki Runtelin laavulle su 29.03. klo 11.00 Lähtö Länsikehän P-paikalta (entinen Annalankankaan P-paikka). Laavulla tarjoilua.

Laturetki peruttiin koronaviruksen takia.

Haastesauvakävely Runtelin laavulle la 16.05. klo 11.00

Haastesauvakävely peruttiin koronaviruksen takia.

Runtelin laavun puutalkoot la 23.05. klo 10.00 alkaen laavulla, virvoketarjoilu

Puutalkoot toteutuivat ja mukana oli kuusi talkoilijaa.

Vuoden 2019 tapahtumat

Syksyn 2019 tapahtumat

Hyvää alkavaa syksyä jokaiselle latulaiselle!

Kesämme on säiden osalta ollut vaihteleva. Hellettäkin olemme saaneet kokea. Liikunta kostuttaa paidan helposti. Vierailkaa Runtelin laavulla makkaran paistossa tai nokipannukahaveilla. Pidetään laavustamme huolta yhdessä.

Olette tervetulleet tapahtumiimme.

Tutustuminen Tervareittiin sauvakävellen la 21.9. klo 11, ilmoittaudu Hannulle.

Ei toteutunut koska ei ollut osallistujia.

Syksyinen sauvakävely Runtelin laavulle la 28.9. klo 12.00 (KKI-tapahtuma). Lähtö Länsikehän P-paikalta (entinen Annalankankaan P-paikka). Laavulla tarjoilua.

Toteutui, osallistui neljä, laavulla runsaasti muita.

Runtelin laavun puutalkoot la 19.10. klo 10.00 laavulla, kysy Hannulta.

toteutui, mukana 6 henkilöa. Laavulla oli muita makkaranpaistajia runsaasti. Söimme maukasta Iijoen savusiikaa. Kiitos Leo Seppäsen.

Haukiputaan Latu ry:n sääntömääräinen syyskokous ke 27.11. klo 20.00 Jatulin opetuskeittiössä virvoketarjoilua. Kysy Hannulta.

Toteutui ja mukana oli viisi.

Jäsenillemme joulukahvit Jatulin opetuskeittiössä ke 11.12. 19.30 – 21.00, tervetuloa.

Toteutui ja mukana oli kahdeksan.

Kevään 2019 tapahtumat

Hyvää alkanutta vuotta jokaiselle latulaiselle!

Lunta tuli pienen odottelun jälkeen. Hiihtoladut ovat olleet kunnossa. Päivä pitenee päivä päivältä. Vierailkaa Runtelin laavulla makkaran paistossa tai nokipannukahaveilla.

Haukipudashiihto su 17.02. klo 12.00

Lasten Haukipudashiihto la 16.02. klo 12.00

www.haukipudashiihto.fi

Toteutui ja Lasten Haukipudashiihdossa oli 104 osallistujaa ja Haukipudashiihdossa 192 osallistujaa.

Hiihtelyä Tervareitillä su 24.02. lähtö klo 10.00 Sankivaarasta, mukaan omat eväät, yhteistyössä Lapinkävijät Owlan kanssa, ilmoittaudu Hannulle 20.02. mennessä.

Toteutui ja osallistujia oli 7.

Laavuhartaus to 28.02. klo 18.00 Torpanmäellä yhteistyössä Haukiputaan seurakunnan kanssa. Rippikoululaiset saavat suoritusmerkinnän. Makkara- ja mehutarjoilu.

Toteutui ja osallistujia oli 14.

Kuutamohiihto Ii:ssä pe 22.03. klo 19.00 alkaen paikkana Oijärventie 1091, Yli-Olhava, tarjolla makkaraa, arvontaa, järjestäjä Yli-Olhavan maamiesseura ry HUOM: Täysikuu

Toteutui.

Hiihtelyä Simon Martimoaavalla la 23.03. lähtö klo 09.00 kimppakyydeillä, mukaan omat eväät, yhteistyössä Lapinkävijät Owlan kanssa.

Toteutui su 24.03. ja osallistujia oli 4.

Laturetki Runtelin laavulle su 31.03. klo 11.00 Lähtö Länsikehän P-paikalta (entinen Annalankankaan P-paikka).

Toteutui ja osallistujia oli 3. Runtelin laavulla oli runsaasti muita makkaranpaistajia.

Haukiputaan Latu ry:n kevätkokous ke 24.04. klo 20.00 Jatulin opetuskeittiössä, kahvitarjoilu TERVETULOA!

Toteutui, osallistui 7.

Runtelin laavun puutalkoot la 18.05. klo 10.00 alkaen laavulla, virvoketarjoilu

Toteutui, osallistui 6.

Haastesauvakävely Runtelin laavulle la 25.05. klo 11.00

Ei toteutunut huonon sään vuoksi.

Vuoden 2018 tapahtumat

Syksyn 2018 tapahtumat

Syksyinen sauvakävely Runtelin laavulle la 6.10. klo 12.00 Lähtö Länsikehän P-paikalta (entinen Annalankankaan P-paikka). Laavulla on tarjoilua.

Toteutui ja osallistui 8 henkilöä.

Runtelin laavun puutalkoot la 13.10. klo 10.00 alkaen laavulla, virvoketarjoilu.

Toteutui ja osallistui 7 henkilöä. Kiitos osallistujille avusta.

Haukiputaan Latu ry:n sääntömääräinen syyskokous ke 21.11. klo 20.00 Jatulin opetuskeittiössä virvoketarjoilua, tervetuloa.

Toteutui ja osallistui 6 henkilöä.

Jäsenillemme joulukahvit Jatulin opetuskeittiössä pe 14.12. klo 18.00 - 19.30, tervetuloa.

Toteutui ja osallistui 7 henkilöä.

Kevään 2018 tapahtumat

Laavuhartaus to 22.02. klo 18.00 Torpanmäellä yhteistyössä Haukiputaan seurakunnan kanssa. Rippikoululaiset saavat suoritusmerkinnän. Makkara- ja mehutarjoilu.

Toteutui ja mukana oli 26 osallistujaa. Rippikoulumerkintöjä sai viisi.

Haukipudashiihto su 25.02. klo 12.00

Hiihtäjiä oli 131.

Lasten Haukipudashiihto la 24.02. klo 13.00

Lapsia oli hiihtämässä 74.

www.haukipudashiihto.fi

Kuutamohiihto Ii:ssä pe 02.03. klo 19.00 alkaen paikkana Oijärventie 1091, Yli-Olhava, tarjolla makkaraa, arvontaa, järjestäjä Yli-Olhavan maamiesseura ry HUOM: Täysikuu

Toteutui, Haukiputaan ladusta osallistui kaksi.

Hiihtelyä Simon Martimoaavalla su 04.03. lähtö klo 09.00 kimppakyydeillä, mukaan omat eväät, yhteistyössä Lapinkävijät Owlan kanssa, ilmoittaudu Hannulle 28.02. mennessä.

Toteutui ja osallistujia oli 11.

Laturetki Runtelin laavulle la 24.03. klo 11.00 Lähtö Länsikehän P-paikalta (entinen Annalankankaan P-paikka). Laavulla tarjoilua.

Toteutui, osallistui oli 8.

Haukiputaan Latu ry:n kevätkokous ke 25.04. klo 20.00 Jatulin opetuskeittiössä, kahvitarjoilu TERVETULOA!

Toteutui, osallistui 6.

Unelmien liikuntapäivä Iin Hiastinhaara to 10.05. klo 12.00 alkaen P-paikalla, varaa kiikarit, evästä ja nuotiomakkaraa. Suomen Latu tukee tapahtumaa. Järjestetetään yhdessä Lapinkävijät Owlan kanssa. Kysy tarvittaessa Hannulta.

Toteutui, osallistujia oli 50, joista lapsia 15.

Runtelin laavun puutalkoot la 19.05. klo 10.00 alkaen laavulla, virvoketarjoilu

Toteutui, osallistui 5.

Haastesauvakävely Runtelin laavulle su 03.06. klo 11.00

Toteutui, osallistui 11.

Vuoden 2017 tapahtumat

Hyvää alkanutta vuotta jokaiselle latulaiselle!

Liukkaat ja vaaralliset olivat jälleen kulkutiet ennen joulua. Joulun jälkeen kova pakkanen esti hiihtämisen. Lunta tosin on ollut ja hiihtäminen on sään lauhduttua onnistunut. Vierailkaa Runtelin laavulla makkaran paistossa tai nokipannukahaveilla.

Syksyn 2017 tapahtumat

Syksyinen sauvakävely Runtelin laavulle la 14.10. klo 12.00 Lähtö Länsikehän P-paikalta (entinen Annalankankaan P-paikka). Laavulla tarjoilua.

Toteutui. Sauvakävelijöitä oli kaksi ja Runtelin laavulla runsaasti muita makkaranpaistajia.

Runtelin laavun puutalkoot la 21.10. klo 10.00 alkaen laavulla, virvoketarjoilu.

Toteutui. Talkoissa oli yhdeksän henkilöä.

Haukiputaan Latu ry:n sääntömääräinen syyskokous ke 22.11. klo 20.00 Jatulin opetuskeittiössä virvoketarjoilua, tervetuloa.

Toteutui. Syyskokouksessa oli kuusi henkilöä.

Jäsenillemme joulukahvit Jatulin opetuskeittiössä pe 15.12. klo 18.00 - 19.30, tervetuloa.

Toteutui. Joulukahveilla oli yhdeksän henkilöä.

Kevään 2017 tapahtumat

4.2.2017 klo 10 Sukella talveen hiihtoretki Tervareitillä Sankivaaran Golf-paikalta, ilmoittaudu 2.2.2017 mennessä Hannu Liljamolle, 044-3223646, hannu.liljamo(at)gmail.com, yhteistyössä Lapinkävijät Owlan kanssa.

Toteutui ja osallistujia oli kahdeksan.

Kuutamohiihto Ii:ssä pe 10.02. klo 19.00 alkaen paikkana Illinsaaren Hiihtomaja, järjestäjä Iin kunta, Ii-Instituutti HUOM: Täysikuu

Toteutui. Haukiputaan Latu osallistui.

Haukipudashiihto su 19.02. klo 12.00

www.haukipudashiihto.fi

Toteutui. Hiihtäjiä oli 228.

Laavuhartaus to 23.02. klo 18.00 Torpanmäellä yhteistyössä Haukiputaan seurakunnan kanssa. Rippikoululaiset saavat suoritusmerkinnän. Makkara- ja mehutarjoilu.

Toteutui. Laavuhartaudessa meitä oli kymmenen.

Hiihtelyä Simon Martimoaavalla su 26.02. lähtö klo 09.00 kimppakyydeillä, mukaan omat eväät, yhteistyössä Lapinkävijät Owlan kanssa, ilmoittaudu Hannulle 20.02. mennessä.

Toteutui. Yöpymässä Martimo-ojan Niittytuvalla oli kuusi ja yksi hiihtäjä päiväseltään mukana. Sunnuntaina hiihtäjiä Koivuselän kämpälle oli viisi.

Laturetki Runtelin laavulle la 11.03. klo 10.00 Virpiniemestä suksilla tai lumikengillä järjestää Oulun Latualue yhdessä Oulun Ladun kanssa. Virpiniemessä Syke-ravintolassa (Virpiniementie 529) kahvi/tee ja suolaista klo 10.00 ja palattaessa klo 15 asti omakustanteinen 10,80€ ruokailumahdollisuus. Laavulla tarjoilua. Ilmoittaudu 03.03. mennessä Hannulle.

Toteutui. Laavulla oli 20 osanottajaa ja järjestäjiä Haukiputaan Ladusta neljä.

Haukiputaan Latu ry:n kevätkokous ke 19.04. klo 19.00 Jatulin opetuskeittiössä, kahvitarjoilu TERVETULOA!

Toteutui. Kevätkokouksessa oli kuusi osallistujaa.

Runtelin laavun puutalkoot la 20.05. klo 12.00 alkaen laavulla, virvoketarjoilu.

Toteutui. Talkoissa oli seitsemän osallistujaa.

Haastesauvakävely Runtelin laavulle su 04.06. klo 11.00

Toteutui. Kävelemässä oli kuusi sekä laavulla runsaasti muita retkeilijöitä.

*******************************************************

Vuoden 2016 tapahtumat

Hyvää vuoden jatkoa jokaiselle latulaiselle!

Alkukesän lämpö sai aikaan marjasadon kypsymisen hieman etuajassa. Toivotaan alkavan syksyn ja tulevan talven odotuksen luovan hyvät puitteet liikunnalle ja luonnosta nauttimiselle. Käykää Runtelissa.

Syksyn 2016 tapahtumat

Syksyinen sauvakävely ja maastopyöräily Runtelin laavulle

la 8.10. klo 12.00 Lähtö Länsikehän (entinen Annalankankaan) P-paikalta. Runtelin laavulla on virvoketarjoilua.

Toteutui ja laavulla oli 7 pyöräilijää ja 7 sauvakävelijää.

Runtelin laavun puutalkoot la 22.10. klo 12.00 laavulla, kysy Hannulta

Toteutui ja talkoissa oli 9 henkilöä.

Maastopyöräilyn ajokoulutusta Virpiniemestä Runtelin laavulle su 30.10. klo 9.00 Runtelin laavulla klo 11-12 virvoketarjoilua. Mukaan mahtuu 10 osallistujaa. Osallistumismaksu 5€ sisältänen ohjauksen ja virvokkeet laavulla. Ilmoittautumiset Tomi Kononen, 040 7498985, tomi.kononen(at)gmail.com.

Toteutui ja mukana oli 15 henkilöä.

Haukiputaan Latu ry:n sääntömääräinen syyskokous ke 30.11. klo 19.00 Jatulin opetuskeittiössä virvoketarjoilua, tervetuloa.

Toteutui ja mukana oli 7 henkilöä.

Jäsenillemme joulukahvit Jatulin opetuskeittiössä pe 09.12. klo 18.00 - 19.30, tervetuloa.

Toteutui ja mukana oli 8 henkilöä.

Kevään 2016 tapahtumat

Suomen Ladun valtakunnallinen YHDESSÄ hiihtotapahtuma Tervareitillä la 6.2. klo 10.00. Lähtö kimppakyydeillä klo 09.00. Ilmoittaudu Hannulle 4.2. mennessä. Toteutetaan YHDESSÄ Lapinkävijät Owlan kanssa.

Toteutui ja hiihtäjiä oli kolme.

Hiihtelyä Simon Martimoaavalla la 20.02. lähtö klo 09.00 kimppakyydeillä, mukaan omat eväät, yhteistyössä Lapinkävijät Owlan kanssa, ilmoittaudu Hannulle 15.02. mennessä.

Toteutui ja hiihtäjiä oli kahdeksan.

Kuutamohiihto Ii:ssä ma 22.02. klo 19.00 alkaen paikkana Illinsaaren Hiihtomaja, järjestää Iin kunta, Ii-Instituutti HUOM: Täysikuu.

Toteutui ja yhdistyksemme osallistui tapahtumaan.

Laavuhartaus ke 24.02. klo 18.00 Torpanmäellä yhteistyössä Haukiputaan seurakunnan kanssa. Rippikoululaiset saavat suoritusmerkinnän. Makkara- ja mehutarjoilu.

Toteutui ja osallistui 17 henkilöä. Neljä nuorta sai rippikoulumerkinnän. Pappina toimi Jari Flink.

Haukipudashiihto su 28.02. klo 12.00 Tapahtumasta tiedotetaan tarkemmin Haukipudashiihdon sivulla

Toteutui ja osallistujia oli 217.

Laturetki Runtelin laavulle su 13.03. klo 11.00. Lähtö Länsikehän P-paikalta (entinen Annalankankaan P-paikka). Laavulla tarjoilua.

Toteutui ja osallistujia oli kuusi.

Haukiputaan Laty ry:n kevätkokous ke 27.04. klo 19.30 Jatulin opetuskeittiössä, kahvitarjoilu. TERVETULOA!

Toteutui ja osallistujia oli kahdeksan.

Runtelin laavun puutalkoot su 22.05. klo 12.00 alkaen laavulla, virvoketarjoilu.

Toteutui ja talkoilijoita oli kuusi.

Haastesauvakävely tai maastopyöräily Runtelin laavulle su 05.06. klo 11.00 Haastamme haukiputaalaisia yhdistyksiä mukaan virkistävään tapahtumaan. Lähtö Länsikehän P-paikalta (entinen Annalankankaan P-paikka).

Toteutui ja osallistujia oli kahdeksan. Pyörällä osallistujia oli neljä.

Kävelyä Simon Martimoaavalla la 11.06. lähtö klo 09.00 kimppakyydeillä, mukaan omat eväät, yhteistyössä Lapinkävijät Owlan kanssa, ilmoittaudu Hannulle 06.06. mennessä.

Toteutui ja osallistujia oli kahdeksan.

*************************************************************************************************

Kevään 2015 tapahtumat

Kuutamohiihto Ii:ssä ke 04.02. klo 19.00 alkaen paikkana Illinsaaren Hiihtomaja, järjestäjä Iin kunta, Ii-Instituutti HUOM: Täysikuu, toteutui

Laturetki Haukipudashiihto su 22.02. klo 12.00, tapahtumasta tarkemmin http://haukipudashiihto.yhdistysavain.fi/. Toteutui ja 224 osallistui laturetkeen

Laavuhartaus ke 25.02. klo 18.00 Torpanmäellä yhteistyössä Haukiputaan seurakunnan kanssa. Rippikoululaiset saavat suoritusmerkinnän. Makkara- ja mehutarjoilu. Toteutui ja seitsemän osallistui. Pappina oli Juha Sarkkinen.

Hiihtelyä Simon Martimoaavalla la 07.03. klo 09.00 kimppakyydeillä, mukaan omat eväät, yhteistyössä Lapinkävijät Owlan kanssa, ilmoittaudu Hannulle 27.02. mennessä. Toteutui ja yhdeksän osallistui.

Retkipäivä Oulun pääkirjaston Pakkalan salissa la 14.03. klo 10.00 asiaa retkeilystä, luonnossa liikkumisesta ja luontokuvauksesta. Toteutetaan yhdessä Lapinkävijät Owlan kanssa. Toteutui ja arvion mukaan reilut 100 kuulijaa kävi Pakkalan salissa.

Laturetki Runtelin laavulle la 21.03. klo 11.00 (KKI-tapahtuma).  Lähtö Länsikehän P-paikalta (entinen Annalankankaan P-paikka). Laavulla tarjoilua. Toteutui kahden hiihtäjän voimin ja laavulla oli samanaikaisesti muita kävijöitä.

Hiihtelyä Tervareitillä la 11.04. klo 09.00 kimppakyydeillä, mukaan omat eväät, yhteistyössä Lapinkävijät Owlan kanssa, ilmoittaudu Hannulle 07.04. mennessä. Ei toteutunut huonon lumitilanteen vuoksi.

Haukiputaan Latu ry:n kevätkokous ke 29.04. klo 19.00 Jatulin opetuskeittiössä TERVETULOA! Pidettiin ja paikalla oli kahdeksan osallistujaa.

Runtelin laavun puutalkoot ke 20.05. klo 12.00 alkaen lisätietoa Hannulta. Toteutui ja talkoilemassa oli kymmenen henkilöä. Kiitos Oulun kaupungille avusta puiden traktorilla kuljetukseen ja talkootyövoimasta. Polttopuut on lahjoittanut Pekka Ukkola, SuurKiitokset.

Haastesauvakävely Runtelin laavulle su 24.05. klo 11.00 Haastamme haukiputaalaisia yhdistyksiä mukaan virkistävään tapahtumaan.  Lähtö Länsikehän P-paikalta (entinen Annalankankaan P-paikka). Toteutui neljän kävelijän voimin ja laavulla oli samanaikaisesti muita vierailijoita.

Syksyn 2015 tapahtumat

Syksyinen sauvakävely Runtelin laavulle la 10.10. klo 12.00. Lähtö Länsikehän P-paikalta (entinen Annalankankaan P-paikka). Toteutui kolmen kävelijän voimin ja laavulla oli lisäksi neljä henkilöä ja samanaikaisesti runsaasti ulkopuolisia.

Runtelin puutalkoot la 24.10. klo 12.00. Laavulla tarjoilua. Toteutui ja talkoissa oli seitsemän osallistujaa. Lisäksi myöhemmin talkoilimme siirtämällä Runtelin rinteestä kaadetit ja pätkityt puut pois neljän henkilön toimesta. Kiitos Pekka Ukkolalle avusta.

Haukiputaan Latu ry:n sääntömääräinen syyskokous ke 25.11. klo 19.30 Jatulin opetuskeittiössä. Virvoketarjoilua. Toteutui ja paikalla oli kuusi osallistujaa.

Jäsenillemme joulukahvit Jatulin opetuskeittiössä pe 11.12. klo 18.00 - 19.30, tervetuloa. Toteutui ja paikalla oli seitsemän osallistujaa.

Posion Mökki- ja Eräpalvelut Oy tarjoaa vuokrattavaksi kahta erämökkiä ympäri vuoden.

Pyytökämppä 1 ja 2 ovat 2010 ja 2011 rakennettuja erämökkejä Posion Kiekkikairassa Julmajärven ja Pyytölammen rannalla, Palotunturin juurella. Kämppässä on tupa ja kaksi makuualkovia. Kämpän vierellä on rantasauna. Ympärillä on laajat Posion Yhteismetsän ja valtion alueet. Alueen erämaisissa järvissä ja lammissa on siikaa, ahventa ja haukea. Palotunturi kuuluu vanhojen metsien suojelualueeseen. Hillasuot ja marjamaat alkavat aivan kämpän läheltä.

Yhteystiedot Mika Lahtela, 0407321759

Huhtikuu 2024